Procesul care a avut loc la un tribunal din Columbia County, un orăşel aflat la nord de New York, ar fi trecut poate neobservat; părţile implicate erau o companie de transport aerian, Richmor Aviation Inc., şi un broker de avioane, Sportsflight. Nu este vorba despre două companii mari: Richmor este un operator de curse charter, folosind pentru acestea câteva aeroporturi mici din statele New York, Connecticut şi districtul Columbia; Sportsflight se ocupă de rezervările şi organizarea zborurilor. Cele două firme s-au judecat pentru suma de 874.000 dolari, bani pe care Richmor pretinde că i-ar mai avea de primit de la Sportsflight.
Până aici, cazul nu este din cale afară de interesant: un proces dintr-un oraş de provincie, între două companii care au, fiecare, câte o mână de angajaţi; nu ar fi existat nici un motiv pentru presă să îi acorde fie şi cea mai mică atenţie - dacă nu ar fi intervenit ONGul britanic Reprieve, care are ca obiect de activitate, conform propriului site, reprezentarea în justiţie şi „apărarea drepturilor umane ale deţinuţilor - de la cei care aşteaptă pedeapsa cu moartea la cei din Guantanamo Bay".
Bucureştiul, în actele de proces
Analizând dosarele şi documentele procesului, Reprieve a descoperit că încărcătura transportată de avioanele companiei Richmor era una deosebit de brizantă - şi anume prizonieri suspectaţi că ar fi făcut parte din organizaţii teroriste. Aceştia erau duşi din bazele militare americane din Afghanistan şi Irak, dar şi din alte state, către închisoarea militară de la Guantamo Bay şi către state din Europa în care se presupune că ar fi existat închisori secrete ale CIA. Cel puţin două zboruri au avut ca destinaţie şi Bucureştiul: unul dintre ele a venit pe ruta Amman, Riad, Doha şi Geneva, decolând apoi mai departe către Washington, cu o escală la Barcelona. Al doilea a venit din Guantanamo, destinaţia fin