Campania lansată de ADS Craiova pentru alegerea simbolului Băniei a ajuns la final, iar după ce s-a tras linie, Parcul Nicolae Romanescu a trecut pe primul loc, având 23,24 procente. Lupta a fost una strânsă, timp de două săptămâni producându-se mereu răsturnări în clasament.
Cititorii au avut de ales între cele şase propuneri făcute de echipa craiova.adevarul.ro. Pe listă s-au regăsit alături de acest monument de artă peisagistică, al treilea cel mai mare parc natural din Europa, Statuia lui Mihai Viteazul – Piaţa Mihai Viteazul, Craiova Maxima, Teatrul Naţional Marin Sorescu, Muzeul de Artă şi Catedrala Mitropolitană. Mult timp voturile s-au îndreptat către monumentul Banului Craiovei şi piaţa care îi poartă numele. Finalul votului împlineşte dorinţa cititorului care s-a semnat „eu{popescu}“ şi al cărui mesaj postat pe craiova.adevarul.ro trasa o ordine a simbolurilor: „1.Parcul Romanescu 2. Muzeul de Artă 3. Prefectura“.
Foarte aproape de parc în voturile cititorilor este muzeul, cu 23,21 la sută, pe poziţia a treia clasându-se Statuia lui Mihai Viteazul – Piaţa Mihai Viteazul, cu 22,7 procente. Inaugurat în prezenţa Regelui Carol I, în 1903, după un proiect de Edouard Redont, premiat cu Medalia de Aur la Expoziţia Internaţională de la Paris, din 1900, parcul a fost realizat în stil romantic.
Click pe poze pentru a vedea o GALERIE FOTO cu Parcul Romanescu!
Psihologii au şi o explicaţie pentru alegerea Parcului Nicolae Romanescu drept simbol al Craiovei. „Reprezintă echilibru, relaxare şi socializare, conţinuturi de care locuitorii oraşului nostrum au din ce în ce mai mare nevoie. Să nu uităm că în momentul în care îl considerăm simbolul oraşului ne reprezintă şi este cartea noastră de vizită. Motiv pentru care va trebui să îl îngrijim ca pe propria noastră persoană“, a spus Irina Gruia, psihoterapeut.