Curtea de Justiţie a Uniunii Europene s-a pronunţat din nou, prin ordonanţă motivată, în privinţa impunerii taxei de poluare, considerând că aceasta creează un efect protecţionist pe piaţă, descurajând importul de maşini de ocazie fără a descuraja în egală măsură şi cumpărarea de maşini de ocazie existente pe piaţa naţională anterior OUG nr. 50/2008.
Curtea a fost sesizată în cadrul unui litigiu aflat pe rolul Curţii de Apel Craiova între doamna Vijulan, pe de-o parte, şi Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Târgu-Jiu şi Administraţia Fondului pentru Mediu, pe de altă parte, în care petentul cerea restituirea taxei de poluare, invocând incompatibilitatea legislaţiei naţionale cu art. 110 al Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE). Prin întrebările adresate Curţii, instanţa naţională a solicitat Curţii Europene să stabilească dacă un regim de impozitare având caracteristicile celui instituit prin OUG nr. 50/2008 astfel cum a fost modificată, printre altele, prin OUG nr. 218/2008, este compatibil cu art. 110 din Tratat.
Constatând că întrebarea adresată de Curtea de Apel Craiova este identică cu cea adresată de Tribunalul Gorj în cauza C-263/10, Nisipeanu, în care s-a pronunţat deja la data de 7 iulie 2011, Curtea a apreciat că interpretarea anterioară este valabilă şi în prezenta cauză. Astfel, Curtea a reluat considerentele expuse în hotărârea pronunţată în cauza C-263/10, Nisipeanu, subliniind că reglementarea naţională prin care este stabilită taxa pe poluare (OUG nr. 50/2008, atât în versiunea iniţială cât şi în versiunile ulterioare), are ca efect descurajarea importurilor în România a unor vehicule de ocazie cumpărate în alte state membre, prin faptul că le supune unei taxe care, în pofida aplicării unor reduceri pentru a ţine seama de deprecierea lor, se poate apropia de un procent considerabil din valoarea lor de piaţă