„Adevărul“ a testat noul crossover compact Mitsubishi ASX cu cea mai ecologică motorizare a sa pe un traseu de peste 600 de kilometri, din care 50 off road. În cadrul unui test complet, ASX-ul a traversat Transfăgărăşanul, a trecut prin Râşnov, pe lângă Castelul Bran şi s-a întors pe A1 către Bucureşti.
Crossoverul Mitsubishi a avut de parcurs peste 200 km de autostradă, peste 50 km în regim off-road şi un drum care ridica diverse probleme oricărui şofer. Modelul de test este configurat cu noua motorizare turbo diesel Euro 5 (ClearTec) de 1.8 litri şi 147 CP, dotată cu injecţie directă şi sistem start-stop. Acest propulsor este prima unitate produsă în totalitate in-house de japonezi şi este o reuşită. Cuplul maxim al motorului de 300 de Nm este obţinut pe o plajă mai largă de turaţii, ceea ce ajută la sprinturi, depăşiri şi la găsirea unor nişe libere în trafic. Maşina are tracţiune integrală şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte.
ASX-ul are un comportament surprinzător de bun, pe porţiuni de drum neamenajate (unde este ajutat de tracţiunea integrală), dar şi în viraje. Cutia este bine etajată, schimbările de trepte se fac uşor şi lin şi asta ajută foarte mult motorul.
Maşina stă bine în viraje atât în sistemul 4x2 cât şi 4x4. Dimensiunile compacte o ajută să nu aibă „tangajul" specific SUV-urilor şi crossoverelor. Sistemul suplu se suspensie şi anvelopele de pe jantele de 17 inch absorb foarte bine şocurile denivelărilor, ASX fiind capabil să parcurgă drumuri neasfaltate cu 50km/h fără ca pasagerii din interior să aibă vreun disconfort. Interior curat construit cu multiple spaţii de stocare şi materiale de calitate bună
Gamă bogată de opţionale
Designul ASX-ului nu este unul „izbitor", dar este plăcut, elementele părţii faţă au fost împrumutate de la sportivul Lancer Evo, iar liniile laterale şi partea spate par o evoluţie ale