Ministerul Transporturilor şi-a propus ca până la sfârşitul acestui an să finalizeze 88 de proiecte de investiţii în infrastructură, pentru care au fost alocate aproximativ 4,8 miliarde de euro, bani alocaţi atât de la bugetul de stat, cât şi din finanţare rambursabilă şi nerambursabilă.
Topul investiţiilor „pe hârtie“ ale ministerelor
Proiectele de investiţii din domeniul rutier, finanţate din bugetul statului, vizează fluidizarea traficului pe DN1, Autostrada Bucureşti-Braşov, centură în Cluj şi Oradea, câteva poduri şi reparaţii, proiecte ce se ridică la circa 2,3 miliarde euro, potrivit rapoartelor publicate pe site-ul ministerului.
În domeniul feroviar, investiţiile presupun, printre altele, cheltuieli şi pentru implementarea cerinţelor Schengen pentru controlul în cinci puncte de trecere a frontierei terestre. Dintre toate proiectele, cel mai costisitor este cel de reabilitare a liniei Bucureşti-Constanţa. Totalul cheltuielilor alocate domeniului feroviar se ridică la suma de 607 milioane de euro.
În domeniul naval, investiţiile cu dată de finalizare în 2011 includ lucrări de consolidare a malurilor Canalului Dunăre-Marea Neagră şi Canalului Poarta Albă-Midia, Năvodari. Banii alocaţi din bugetul de stat pentru domeniul naval se ridică la 22 de milioane euro.
Alte 72 de milioane de euro au fost alocate pentru construirea a 2,62 km de tunele de metrou care fac legătura între 1 Mai şi Parc Bazilescu.
Un total de 152 milioane lei de la bugetul de stat au mai fost alocaţi pentru lucrări de investiţii în domeniul aviaţiei civile şi pentru spitalele CF din reţeaua sanitară proprie a Ministerului.
De asemenea, conform datelor de la Ministerul Transporturilor, în perioada 2009-2010 au fost finalizate proiecte în valoare de 6 miliarde de euro.
În perioada 2012-2014, Guvernul estimează că v