De curând, a avut loc la Ploieşti prima piaţă organizată pentru cumpărătorii şi vânzătorii de produse cinematografice.
Aşa se face că zeci de producători, scenarişti, regizori şi distribuitori din Europa, Asia şi Statele Unite au venit la evenimentul intitulat „Golden Carpathian Market & Film Festival" să testeze piaţa românească, în special, şi pe cea din fostul bloc comunist, în general. În paralel cu târgul, s-a desfăşurat şi o competiţie de filme de lungmetraj.
Cum baza unui târg de succes stă în stabilirea de relaţii, cumpărătorii şi vânzătorii s-au tatonat, s-au prezentat, s-au cunoscut şi chiar au petrecut împreună, multe dintre afaceri încheindu-se şi la întâlnirile informale din fiecare seară. Pentru că Ploieştiul este plasat între Bucureşti şi staţiunile montane de pe Valea Prahovei, invitaţii străini au făcut şi puţin turism, fiind plimbaţi de către organizatori la Sinaia, unde au văzut Peleşul, şi în Capitală, unde s-au minunat de dimensiunile Casei Poporului.
Îmbinând utilul cu plăcutul, unii dintre producători s-au interesat deja de condiţiile în care ar putea filma în aceste două locaţii atât de speciale. S-au pus astfel bazele unor viitoare contracte. Scenariştii şi-au găsit potenţiali regizori şi producători, regizorii au citit scenarii şi şi-au prezentat proiectele unor producători, televiziunile străine au fost interesate să achiziţioneze în speciale filme documentare şi pentru copii, dar au studiat şi oferta de formate de emisiuni, iar câţiva producători s-au decis să-şi unească forţele financiare pentru viitoare coproducţii. A fost o piaţă de la care mai nimeni nu a plecat cu mâna goală, chiar dacă pentru a finaliza contractele mai e nevoie de ceva timp. Primul pas spre viitoare producţii a fost însă făcut.
Emigranţi, trafic de carne vie şi traumele postcomunismului
În competiţia de lungmetraje au intrat şapte pe