Persoanele care au de încasat sume în temeiul contractelor de asigurare încheiate cu S.C. Delta Addendum Asigurări Generale S.A. - societate de asigurare în faliment - se pot adresa Fondului de Garantare, a anunţat ieri Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), precizând că Fondul poate afectua aceste plăţi în urma deciziei instanţei din data de 15 august de deschidere a procedurii insolvenţei la societatea menţionată.
Conform prevederilor Legii nr.503/2004 privind redresarea financiară şi falimentul societăţilor de asigurare, Departamentul Fond de Garantare din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a făcut demersuri pentru a prelua dosarele de daună deschise la societate, precum şi evidenţele tehnico-operative şi contabile aferente acestor dosare.
Fondul de Garantare a preluat până în prezent un număr de 565 de dosare de daună. Acestea au fost preluate în două tranşe, de la lichidatorul desemnat de societate în procedura de lichidare voluntară şi, respectiv, de la lichidatorul judiciar desemnat de instanţă, iar valoarea lor totală este de 1.417.183,14 lei.
În urma analizei datelor preluate, precum şi a cererilor de plată deja primite, în data de 24.08.2011 Fondul de Garantare a publicat lista potenţialilor creditori de asigurări în ziarul România Liberă şi pe site-ul propriu, www.csa-fga.ro.
La începutul săptămânii curente, Fondul de Garantare a început să efectueze plăţi în temeiul cererilor de plată primite, fiind achitată până acum o sumă totală de 61.631 lei, aferentă unui număr de 31 dosare de daună. În perioada următoare, Fondul va continua efectuarea plăţilor pe măsura primirii cererilor de plată şi a analizării lor.
CSA precizează că, potrivit procedurii reglementate de legislaţia specifică asigurărilor, toate persoanele care pretind un drept de creanţă împotriva societăţii Delta Addendum Asigurări Generale S.A. tre