A început Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia, ediţia 68, şi eu sînt aici, în oraş şi la festival, pentru prima oară. De fapt, la festival sînt mai puţin, pentru că voi mai rămîne doar patru zile. Anul ăsta filmele nu sînt doar în sălile de la Lido, ci şi în trei cinematografe din Veneţia, dintre care unul în aer liber, Arena din Campo San Polo, destinate exclusiv publicului, cu bilete la preţuri mai rezonabile. În primele patru zile de festival, la Campo San Polo se vor vedea trei dintre marile favorite din competiţie, ultra-aşteptatul film în regia lui George Clooney, The Ides of March,Carnage, noul film al lui Roman Polanski, şi A Dangerous Method de David Cronenberg. Mai e şi Contagion al lui Steven Soderbergh la PalaBiennale la Lido, dar e în acelaşi timp cu filmul lui Cronenberg, ceea ce m-a făcut deja să aleg.
Filmul lui George Clooney, în deschiderea oficială, a făcut deja valuri şi vălurele anticipative în presa locală, căci Clooney, care locuieşte în Italia într-o vilă pe Lacul Como, e starul de suflet al italienilor. Şi odată cu deschiderea Mostrei Veneţiene spre cinema internaţional şi spre glamour hollywoodian în urmă cu cîţiva ani, George a devenit emblema Leului glamourizat, a Lido-ului, al cărui musafir constant a devenit, şi a hotelului Excelsior, cel mai posh loc de pe pămîntul festivalier. Însă deschiderea cu The Ides of March poate să însemne mult mai mult: o sincronizare perfectă cu ceea ce ar putea fi începutul celor mai grave evenimente din istoria recentă. Filmul lui Clooney, profund politic, despre cursa unui senator american, jucat de el, şi ghost-writer-ul lui, cel care îi scrie discursurile, interpretat de Ryan Gosling, noul copil teribil al Americii, actorul coroziv şi infinit nuanţat de care regizorul lui Confessions of a Dangerous Mind şi Good Night, and Good Luck sigur avea nevoie. Noul Clooney are premiera aici la