Într-o telegramă datată 24 martie 2008 şi intitulată "Ford se întoarce în România după 60 de ani" (Ford returns to Romania after 60 years), Mark Taplin, însărcinat cu afaceri ale Ambasadei SUA la Bucureşti (2005-2008), scrie:
"1. Ford Motor Company şi Guvernul României au încheiat formal preluarea de către Ford a fabricii Automobile Craiova, pe 21 martie 2008, în prezenţa primului-ministru Călin Popescu-Tăriceanu, a oficialilor Ford Europa, dar şi a preşedintelui Traian Băsescu şi a ambasadorului.
Preluarea vine la scurt timp după o investigaţie a Comisiei Europene, care a descoperit că statul român a acordat un ajutor de stat 'neadecvat', de 27 de milioane de euro, fabricii Automobile Craiova.
Tranzacţia reprezintă de departe cea mai mare investiţie industrială a SUA în România şi reprezintă un mare pas înainte în relaţia noastră economică bilaterală.
Ford se întoarce după 60 de ani în România, unde a mai produs autovehicule înaintea celui de-al Doilea Război Mondial.
2. Ford şi Guvernul României (...) au subliniat că investiţia Ford va transforma România în 'cel mai important producător de maşini din sud-estul Europei' şi va avea un effect pozitiv asupra economiei României. Băsescu a mulţumit Ford pentru că 'au dat această şansă României' şi 'şi-au investit încrederea în România şi în oamenii din Craiova'.
3. Preluarea Automobile Craiova de către Ford, prevăzută iniţial pentru sfârşitul lui 2007, a fost amânată câteva luni, în urma investigaţiei demarate în octombrie 2007 de Comisia Europeană, în ceea ce priveşte condiţiile privatizării Automobile Craiova.
Ford şi Guvernul României au lucrat în continuu pentru a le răspunde investigatorilor de la Comisia Europeană, iar premierul Tăriceanu a făcut lobby la Comisie, pentru a se ajunge rapid la o concluzie.
După o investigaţie de patru luni, un adevărat record de viteză, Co