După tehnologia cu LED, luminile laser reprezintă următorul pas firesc în dezvoltarea farurilor pentru automobile. Inginerii BMW lucrează în prezent la introducerea în anii următori a luminilor cu laser ca viitoare tehnologie de pionierat pentru producţia de serie. Luminile cu laser vor putea facilita funcţii de iluminare complet noi, care să asigure o siguranţă mai mare şi un confort sporit, dar - în acelaşi timp - să contribuie semnificativ la economisirea energiei şi a combustibilului prin gradul ridicat de eficienţă.
Fascicule virtual paralele
Prin definiţie, iluminarea cu laser este diferită în mod radical de lumina solară, dar şi de diferite tipuri de surse de lumină artificială utilizate des în prezent. Pentru început, iluminarea cu laser este monocromatică, ceea ce înseamnă că fluxurile luminoase au aceeaşi lungime de undă. Este ceea ce se numeşte sursă de lumină "coerentă" - cu alte cuvinte, fluxurile au o defazare constantă. În consecinţă, iluminarea cu laser poate produce un fascicul aproape paralel cu o intensitate de 1.000 de ori mai mare decât a LED-urilor convenţionale. La farurile automobilelor, aceste caracteristici pot fi utilizate pentru a implementa funcţii complet noi. De asemenea, eficienţa de nivel ridicat a iluminării cu laser înseamnă că această tehnologie consumă mai puţin de jumătate din energia farurilor cu LED. Rezultatul: farurile cu laser economisesc combustibil.
Atunci când aceste surse de lumină sunt utilizate la automobile, intensitatea luminii cu laser poate fi proiectată pentru a nu reprezenta un risc pentru oameni, animale domestice sau sălbatice. Printre altele, acest lucru este posibil pentru că lumina nu este emisă direct, ci întâi este transformată într-o formă care este adecvată pentru utilizare în trafic pe şosea.
Lumina rezultată este extrem de luminoasă şi albă. De asemenea, este foarte