Creatorul de pantofi Christian Louboutin continuă procesul împotriva casei de modă Yves Saint Laurent pentru recâştigarea semnului distinctiv al brandului său: talpa roşie a pantofilor. Poate fi monopolizată o culoare de către o singură entitate? Louboutin a înregistrat talpa roşie în 2008, dar aceasta este folosită încă din secolul al XVI-lea în întreaga lume.
Orice adeptă cuviincioasă a modei se va gândi la Christian Louboutin când vede un pantof cu talpă roşie. Asta pentru că din 1992, când designerul a introdus ceea ce urma să devină emblema mărcii sale, nimeni n-a mai produs, în mod legal, pantofi cu talpă de această culoare. Până în acest an, când Yves Saint Laurent a folosit, în colecţia primăvară-vară, pantofi din piele întoarsă... cu talpă roşie. Nicio lună mai târziu, în aprilie, după negocieri eşuate, în spatele uşilor, între cei doi giganţi ai modei, Christian Louboutin a dat în judecată casa de modă Yves Saint Laurent, cerând retragerea de pe piaţă a pantofilor cu pricina, dar şi daune în valoare de un milion de dolari.
Designerul argumenta, în acuzaţia adusă, că este primul care a folosit talpa roşie pentru pantofii de damă. În 2008, acesta a înregistrat talpa roşie drept un brand personal. Yves Saint Laurent a lovit înapoi, susţinând verificabil că „tălpile roşii sunt un ornament folosit deseori în industria de încălţăminte şi datează încă de pe vremea regelui Ludovic al XIV-lea".
Cererea lui Louboutin a fost respinsă de tribunalul din New York. Judecătorul Victor Marrero a scris în decizia sa: „Pentru că în industria modei culoarea serveşte drept ornament şi ca funcţie estetică vitală în cadrul unei competiţii robuste, curtea a hotărât că este foarte puţin probabil ca Louboutin să poată dovedi că talpa roşie are dreptul să fie înregistrată, chiar dacă a câştigat recunoaşterea publicului". Dar războiul nu este nici pe departe închei