Cabriolet cu o amprentă pe sol asemănătoare unui X6 și un propulsor de peste 400 CP, care „mârâie“ fioros de fiecare dată când îl împungi cu accelerația, BMW 650i este o adevărată furtună de vară.
Vehiculele decapotabile nu reprezintă prea des o opțiune a românilor aflați în căutarea unei mașini noi. Motivele sunt multe și, în mare parte, cunoscute. Cu toate acestea, atunci când dispui de ceva mai mult de 100.000 de euro și vrei neapărat să epatezi, varianta BMW 650i Cabriolet este cel puțin interesantă. Unde mai pui că varianta testată, pe lângă un design exterior asemănător unui iaht elegant, era dotată cu aproape toate sistemele de comandă și control pe care le poate pune la dispoziție marca BMW în acest moment. Desigur, asta a adăugat la prețul de bază cu TVA, de 103.664 de euro, o bagatelă, de încă 30.530 de euro, împingând valoarea totală a bolidului la 134.194 de euro. E mult, e puțin? Depinde cât de solid îți este contul din bancă. Dacă luăm în calcul și că printre rivalii direcți ai modelului se află vehicule precum Maserati GranCabrio, care costă 138. 341 de euro, sau Bentley Continental GTC, mașină al cărei preț depășește 210.000 de euro, putem ajunge la concluzia că 650i Cabriolet este un adevărat chilipir.
Prădător feroce
Lăsând gluma deoparte, este cert că superbul „animal de pradă“ produs de BMW nu este destinat oricui. Și nu doar din cauza prețului de achiziție. Oricine își pune în cap să cheltuie banii de vilă pe o mașină cu plafon retractabil textil trebuie să știe că întreținerea și utilizarea acesteia nu sunt deloc ușoare. Sumele la care urcă asigurarea, impozitele și eventualele reparații sunt cel puțin la fel de impresionante ca și prețul de bază, iar păstrarea bolidului în toată splendoarea sa presupune „țesălarea“ aproape zilnică a plafonului. Așa că peria nu este un accesoriu pe care îl poți uita acasă atunci