McDonald's are sute de produse, însă nu toate sunt la fel de populare ca Big Mac. Unele sendvişuri eşuează din cauza marketingului ineficient, a campaniilor de lansare orientate greşit sau a reticenţei consumatorului faţă de schimbare. Dar, de cele mai multe ori, de vină este pur şi simplu gustul prost.
Yahoo.com face o listă a celor mai puţin apreciate 12 produse de la McDonald's:
McLobster. Homarul îndesat într-o chiflă de hot dog nu a avut succes din cauza preţului exagerat, 5,99 dolari, dar şi pentru că e greu de crezut că o astfel de carne poate fi ţinută proaspătă într-un fast food. În prezent, se mai comercializează doar în Canada.
McGratin Croquette. Creat special pentru piaţa japoneză, acest sendviş conţine macaroane, creveţi şi piure. Acest produs nu s-a vândut în primul rând din cauza gustului ciudat, descris de unii consumatori drept "pufos şi cremos", dar şi din cauza marketingului deficitar.
Hula Burger. A fost creat de fondatorul McDonald's, Ray Croc, special pentru catolici, care nu mâncau carne vinerea. Croc a înlocuit carnea de vită cu o bucată de ananas prăjit, învelit în caşcaval.
Pizza şi McPizza. Cele două produse nu au avut succes pentru că dura foarte mult prepararea lor, iar oamenii nu erau dispuşi să aştepte. În plus, concurenţa pe piaţa pizzeriilor era acerbă. Dacă voiau pizza, oamenii mergeau la Domino's sau la Pizza Hut, nu veneau la McDonald's, notează sursa.
McAfrika. Conţinea carne de vită, caşcaval, roşii şi salată, într-un buzunar de pită. Nu gustul sau ingredientele au fost problema, ci campania dezastruoasă de marketing. McAfrika a fost lansat în 2002, în timpul revoltelor din Africa de Sud.
Arch Deluxe. Acest sendviş uriaş, destinat exclusiv adulţilor, conţinea carne de vită (114 grame), bacon condimentat, salată, roşii, caşcaval, ceapă, ketchup şi "un sos secret", notează