Daca pana acum concursurile publisherilor implicau completarea sau trimiterea unor taloane decupate din ziare, mai nou, editorii incerca sa-si creasca traficul si vanzarile la taraba prin promotii desfasurate pe Facebook.
Cu un public targetat, reteaua de socializare creeaza o adevarata comunitate in jurul publicatiilor care apeleaza la acest intrument de marketing. In acest sens, Libertatea.ro a investit numai in premiile acordate aproximativ 25.000 de euro, intr-o campanie de vara, incheiata recent.
Alexandru Negrea, social media manager la BCR, sustine ca principalul beneficiu al concursurilor care implica utilizarea Facebook este ca reteaua reprezinta cea mai mare comunitate online din Romania.
Acesta arata ca Facebook ofera acces la foarte multi utilizatori, iar campania de promovare poate fi targetata in detaliu, in functie de sex, interese, varsta, sau locatie.
"Un alt beneficiu este reprezentat de uneltele oferite de Facebook, care sunt gandite pentru marketing 100%", a adaugat acelasi specialist social media.
Traficul, dependent de valoarea premiilor si bugetul de promovare
In plus, pe timpul concursului, traficul pentru site-ul respectiv poate creste la cateva sute de mii de vizitatori, dar asta depinde de valoarea premiilor, de mecanism si de bugetul de promovare.
Pe de alta parte, cu o strategie bine gandita, concursurile desfasurate pe retelele sociale pot reprezenta un avantaj major in construirea comunitatii.
In acelasi timp, dezavantajul este ca in mare parte dintre cazuri, la incheierea concursului dispare si activitatea oamenilor din comunitate, dupa cum observa comunicatorul BCR.
In opinia lui Negrea, acest lucru se intampla din cauza lipsei unui plan editorial concret dupa concurs, sau de lipsa unei strategii pe termen lung in social media. @N