Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba reaminteşte contribuabililor plătitori de salarii că formularul 112 ,,Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” aferent lunii august a.c., cu termen de depunere 25 septembrie a.c., se va depune numai online.
În acest sens, DGFP Alba invită angajatorii să urgenteze procedura de obţinere a certificatului digital pentru semnătură electronică prin accesarea unuia din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (CERT SIGN SRL -www.certsign.ro; DIGI SIGN SA – www.digisign.ro; TRANS SPEED SRL – www. transsped.ro).
După obţinerea certificatului digital şi instalarea acestuia pe calculatorul de pe care se va transmite Declaraţia 112, contribuabilii trebuie să listeze formularul 150 şi să se prezinte la unitatea fiscală teritorială competentă pentru a obţine dreptul de acces la depunerea online a formularului 112.
Contribuabilii vor depune la unitatea fiscală teritorială în a cărei rază sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe următoarele documente:
- formularul 150 ,,Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie;
- documentul, în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
- documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, î