Cunoştinţe de psihologie sunt necesare unei persoane care doreşte să ofere consultanţă de imagine şi urmăreşte înţelegerea şi evaluarea nevoilor clienţilor pentru a-i îndruma în vederea obţinerii rezultatelor de comun acord stabilite.
Îmbunătăţirea vieţii profesionale, cât şi a celei personale reprezintă scopul final pe care îl urmăreşte un consultant de imagine la clienţii săi. Până acolo, activitatea unui consilier presupune mai multe etape, care necesită cunoştinţe în domenii precum arta sau psihologia. „Consultantul de imagine apreciază care sunt punctele forte şi obiectivele clientului, ghidează, sfătuieşte şi modelează pentru a obţine o imagine profesională care transmite încredere, profesionalism şi, de ce nu, succes", precizează Mihaela Berciu, consultant de imagine. „Mai mult, consultantul ajută la consolidarea încrederii în sine. El are puterea de a-i transforma pe acei dispuşi să răspundă unei astfel de provocări şi care înţeleg importanţa unei imagini profesionale corecte, precum şi efectul acesteia atât asupra propriei persoane, cât şi asupra celor din jur", completează Berciu.
„Mai multe faze"
În România, meseria de consultant nu este inclusă în clasificarea ocupaţiilor şi nici nu există o certificare naţională pentru a profesa. Totuşi, pentru acreditare, singura autoritate recunoscută la nivel internaţional este Asociaţia Internaţională a Consultanţilor de Imagine (AICI). „Autorizarea include urmarea cursurilor recunoscute de către AICI, cursuri al căror preţ este de ordinul câtorva mii de euro", spune Carmen Okabe, ambasador al AICI pentru România, care organizează periodic cursuri de consultanţă de imagine în ţară.
Mai mult, Carmen Okabe susţine că pentru a deveni consultant de imagine ai nevoie atât de cunoştinţe pe care le poţi dobândi la orice vârstă, dar şi de unele care se pot obţine doar în urma unei experienţe