Trei accidente, dintre care cel mai grav soldat cu moartea a cinci persoane, au fost înregistrate în decursul unei săptămâni pe DN1B, în Prahova. Dimensiunea acestor evenimente sângeroase ar fi putut fi mai mică dacă pe artera națională ar fi fost montate niște separatoare de sens.
Prahova este străbătută de două artere naționale intens circulate: DN1 și DN1B, unde valorile de trafic ating în anumite perioade ale anului valori impresionate. Direct proporțional cu acest fenomen este și numărul de accidente înregistrate pe șoselele menționate. Din păcate, în aceste evenimente, foarte multe persoane au murit nevinovate, după ce s-au trezit izbite de mașini care au pătruns pe contrasens. După cum afirmă la unison polițiștii, șoferii și reprezentanții Drumurilor Naționale, astfel de evenimente soldate cu pierderi de vieți omenești ar putea fi evitate, într-o oarecare măsură, dacă ar fi amenajate separatoare de sens.
În total, în județul nostru sunt aproape 320 de kilometri de drum național, dintre care 145 pe cele două artere menționate mai sus. Separatoare de sens avem însă doar pe DN1 pe o lungime de 15 kilometri, iar pe DN1B nu există niciun prefabricat din beton care să delimiteze benzile.
Autoritățile susțin că nu există bani pentru așa ceva, deși o astfel de investiție ar salva vieți. „Sunt scumpe și de la Ministerul Transporturilor de unde obținem finanțare ni se spune că nu sunt bani pentru așa ceva. Un metru liniar de separatoare costă 100 de euro, astfel pentru un kilometru ne trebuie o sută de mii de euro. Toată lumea spune că sunt necesare, dar când trebuie aplicate proiectele constată că nu sunt bani. Ne lovim de neputință", ne-a declarat Valerian Manta, Șeful Serviciului de Drumuri Naționale (SDN) Prahova.
Șosele însângerate
Pe DN1B, în ultima săptămână au avut loc trei accidente grave, între Valea Călugărească și Bucov, unul din