Principala explicaţie pe care responsabilii din învăţământ, la nivelul judeţului Alba, au dat-o pentru rezultatele surprinzător de slabe ale tinerilor la examenul de maturitate este faptul că aceştia nu învaţă. Pe lângă pregătirea slabă, anul acesta, elevii nu au mai avut posibilitatea să copieze, din cauza regulilor stricte de supraveghere. Inspectorul şcolar general Cornel Sandu consideră că interesul scăzut al tinerilor pentru educaţie se reflectă în notele primite, iar cadrele didactice au acelaşi nivel de pregătire ca acum trei ani, când rezultatele au fost foarte bune.
Desigur, dacă luăm în considerare întregul tablou al dezastrului din sistemul de învăţământ, cauzele ar putea fi multiple. Pe lângă faptul că problemele de organizare a educaţiei sunt binecunoscute, elevii care nu acordă o atenţie deosebită pregătirii în şcoli ar putea fi stimulaţi să înveţe, prin diferite metode, unele care ţin în special de personalitatea profesorului. Dar, poate, de aceeaşi stimulare au nevoie şi unii profesori, care au recunoscut nu o dată că atitudinea elevilor faţă de şcoală s-a schimbat în ultimii ani şi are legătură directă cu valorile impuse de societate.
Scăderea nivelului de pregătire al elevilor, în cifre
Cert este că statisticile rezultatelor din ultimii ani arată picajul clar al performanţei elevilor la Bacalaureat. Anul acesta, a ajuns la un nivel alarmant de sub 50%, respectiv 38,4%, în sesiunea din vară, date valabile pentru judeţul Alba, în vreme ce anul 2009 arăta promovabilitate de 81,3% şi 2010 dădea semne de probleme, cu 62,3%.
La sesiunea de toamnă, promovabilitatea a ajuns la 17,35% pentru judeţul Alba, oferind o poziţie deloc onorabilă în topul cu cele mai slabe rezultate din acest punct de vedere.
Iată topul celor mai slabe județe:
1. Constanța – 10,69% (57,6% în prima sesiune)
2. Vâlcea – 11,62% (54,41%) @N_