Dunărea continuă să dea bătăi de cap navigatorilor. Circulaţia pe fluviu este în pericol din cauza scăderii accentuate a cotelor. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi execută lucrări pentru adâncirea şenalului navigabil.
Nivelul apei este cu 30% mai redus faţă de anul trecut şi cu mult sub media anuală a lunii septembrie. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi execută lucrări de dragare pe sectoarele maritim şi fluvial pentru ca navele să tranziteze fluviul în condiţii normale. Potrivit site-ului AFDJ, în Portul Galaţi Dunărea are o cotă de 120 cm.
Aviz către navigatori
„Se aduce la cunoştinţa navigatorilor că începând de astăzi pe Dunărea Maritimă se execută lucrări de dragaj pentru adâncirea şenalului navigabil, la punctul critic Prut amonte, între Mm 73 şi Mm 74, cu draga absorbant refulantă Dunărea Maritimă”, se precizează într-un aviz către navigatori.
De asemenea, navele fluvio-maritime care tranzitează sunt obligate să aibă radio, telefonul în funcţiune (emisie-recepţie) în canalul VHF 16, anunţându-şi prezenţa şi intenţia de trecere prin zonă, cu circa 3 mile amonte –aval de zona de dragaj, prin apel draga „Dunărea Maritimă”, pentru a solicita condiţiile şi acordul de tranzitare a zonei şi să respecte cu stricteţe semnalele arborate de dragă.
„Comandanţii navelor şi convoaielor vor lua toate măsurile de respectare a regulamentului de navigaţie pe Dunăre şi a recomandărilor din prezentul aviz. Nerespectarea prezentului aviz atrage după sine răspunderea administrativă, disciplinară sau penală”, se mai arată în avizul către navigatori.
„Se efectuează lucrări de dragaj pentru a asigura adâncimile corespunzătoare. În momentul de faţă, AFDJ are trei complexe de dragare care execută lucrări pentru ca traficul să se desfăşoare în condiţii normale", ne-a declarat Florin Uzumtoma, directorul AFDJ Galaţi