Circuitul pe care Ayrton Senna şi-a pierdut viaţa în 1994 a primit din nou omologare din partea FIA pentru a putea găzdui curse de Formula 1.
Imola este unul dintre cele mai cunoscute circuite din lume, însă a părăsit calendarul Formulei 1 la finalul sezonului 2006, din cauza infrastructurii precare şi a taxei prea mari percepute de Bernie Ecclestone pentru găzduirea curselor.
În ultimii cinci ani, proprietarii circuitului au efectuat însă numeroase îmbunătăţiri prin intermediul companiei de construcţii deţinute de Hermann Tilke, arhitectul care a realizat toate circuitele care au pătruns în Marele Circ din 1999. Lucrările au vizat reconstruirea în totalitate a piturilor, pitlane-ului şi paddock-ului, iar în urma unei inspecţii recente a lui Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, circuitul a primit omologare 1.
Acest lucru înseamnă că Imola poate găzdui din nou curse de Formula 1, însă o propunere oficială în acest sens va fi făcută de organizatori numai dacă climatul economic va fi unul favorabil. "Suntem mândri de obiectivul pe care l-am atins, este un semn clar că mergem în direcţia potrivită. Cu această aprobare suntem din nou în măsură să găzduim o cursă de Formula 1. Aşa că nu ne limităm.
Dacă vom avea condiţiile economice potrivite, suntem pregătiţi să facem faţa oricărei provocări", a declarat Walter Sciacca, şeful circuitului de la Imola, cunoscut oficial sub numele de Autodromo Enzo e Dino Ferrari.
Imola a rămas în amintirea fanilor ca circuitul pe care triplul campion mondial Ayrton Senna şi-a pierdut viaţa într-un accident suferit în 1 mai 1994.