Pentru a combate aceasta anomalie, ISJ lucreaza la elaborarea unor standarde comune de notare, la matematica si romana
Pentru a evita diferentele mari dintre rezultatele obtinute pe parcursul anilor scolari si cele de la examenele finale, in invatamintul preuniversitar iesean vor fi implementate standarde comune de evaluare. Conducerea Inspectoratului Scolar a anuntat ca doreste ca, in noul an scolar, doua grupuri sa lucreze la elaborarea unor standarde de evaluare pentru cele mai importante discipline: matematica si romana. „Am facut analize cu privire la rezultatele pe care copiii le-au obtinut pe parcursul anilor scolari si cele de la examenele de la final de ciclu scolar. De exemplu, la nivel liceal am comparat procentul notelor de 9 si 10 obtinute pe parcursul anilor cu acelasi procent in cazul bacalaureatului si am constatat ca sint diferente foarte mari. O cauza a insuccesului elevilor la bacalaureat are legatura probabil cu supraevaluarea lor pe parcursul anilor de liceu", a motivat sefa ISJ, Liliana Romaniuc, necesitatea eleborarii unor standarde comune de evaluare. Sarcina va fi incredintata consiliilor consultative ale profesorilor de limba romana, respectiv de matematica, din care fac parte cite 20-25 de profesori. „Sigur ca noi sintem constienti ca nu vom putea elabora aceste standarde pentru toate clasele, de la a V-a, pina la a XII-a, pina la finele anului scolar, dar ne vom focaliza pe clasele terminale, a VIII-a si a XII-a, pentru a face un mic pas inainte. Un astfel de demers, de a avea standarde comune si clare de evaluare a elevilor, este si in atentia Ministerului Educatiei", a adaugat Liliana Romaniuc. Pentru a combate aceasta anomalie, ISJ lucreaza la elaborarea unor standarde comune de notare, la matematica si romana
Pentru a evita diferentele mari dintre rezultatele obtinute pe parcursul anilor scolari si cele de la examenele fina