Statul le-a dat şi dealerilor, dar şi cumpărătorilor o nouă lovitură prin cea mai recentă formă a taxei auto, a cărei valoare poate fi chiar şi de două ori mai mare decât preţul maşinii.
Afacerile samsarilor de maşini sunt la pământ. Negustorii se plâng că vânzările autoturismelor second-hand au scăzut în acest an cu aproximativ 70% şi că sunt nevoiţi să facă reduceri substanţiale pentru a putea scăpa de marfă. „Mă ocup cu vânzările de maşini de câţiva ani, însă niciodată nu mi-a mers atât de prost. Dacă anul trecut vindeam chiar şi 100 de maşini, acum nu am reuşit să dau mai mult de 10. Cei care vin prin târg se uită, întreabă de preţ şi apoi pleacă“, spune Romeo Gabor. Majoritatea autoturismelor second-hand din Obor sunt aduse de peste hotare, în special din Germania, Olanda, Italia şi Franţa.
Doar „combinaţiile“ mai au căutare
Samsarii care au norocul să găsească clienţi interesaţi de marfa lor primesc foarte rar banii în mână. Mulţi dintre cei care vin să cumpere o maşină preferă „combinaţiile“. „În acest an se practică schimburile de maşini. Majoritatea celor care vor să-şi cumpere un autoturism vin la târg cu unul mai vechi pentru a lua în loc unul mai nou. Şi ne mai dau în plus diferenţa de bani“, explică Romeo Gabor. Chiar dacă unele maşini sunt foarte atractive ca preţ şi ca aspect exterior, clienţii sunt suspicioşi când vine vorba de motor sau de alte piese ascunse. De aceea, vrâncenii se gândesc de două ori înainte de a cumpăra o maşină care iniţial li s-a părut a fi pe gustul lor.
Nemulţumiţi de noua taxă
Nu doar samsarii, ci şi proprietarii de maşini mai vechi de şase ani care vor să le scoată la vânzare sunt conştienţi că le va fi greu să găsească clienţi. Motivul: pentru o Dacia 1310 din anul 2001, cumpărătorul trebuie să achite o taxă la stat de peste 2.000 de euro, adică de două ori mai mult decât