Ministerul Transporturilor a atribuit contractul pentru construirea tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia asocierii Astaldi – Max Boegl. Cei 20 de kilometri ai Autostrăzii Soarelui au rămas fără constructor în luna aprilie când a fost reziliat contractul cu firma franceză Colas. Potrivit CNADNR, noul contract prevede o perioadă de proiectare de 3 luni şi o perioadă de execuţie de 12 luni.
Faţă de valoarea contractului reziliat cu firma franceză Colas în valoare de peste 634 de milioane de lei, fără TVA, noul contract va costa cu 135 milioane lei mai puţin. Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni.
Deschiderea traficului va fi astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.
Autostrada Soarelui se construieşte de mai bine de zece ani. A trecut prin 4 miniştrii, de la Miron Mitrea, la Radu Berceanu, Ludovic Orban şi până la Anca Boagiu. Între anii 2006 şi 2009, numai CNADNR a dispus de un buget de 9 miliarde de euro. Banii ar fi ajuns pentru construirea a 1000 de kilometri de autostradă.
Aşa se face că, Autostrada Soarelui a prins, cel puţin pe hârtie, perioada de glorie a banilor din Companie. Din păcate, transferul de pe hârtie până pe teren s-a dovedit mai mult decât anevoios.
Cei 225 de kilometri dintre Bucureşti şi Constanţa au un studiu de fezabilitate încă din 1990. Întârzierea lucrărilor au făcut însă ca stiudiul învechit să devină mai degrabă o problemă decât un ajutor. În zece ani, din cele 7 tronsoane au fost finalizate 5, predate la rândul lor pe bucăţi. Ast