Lazslo Borbely, ministrul Mediului, a anuntat marti, cu nonsalanta, ca din 2012 sau din 2013, statul va renunta la proaspata taxa de inmatriculare si va introduce un impozit auto in functie de gradul de poluare si vechimea masinii, botezat “carte verde”. Analistii au explicat, pentru DailyBusiness.ro, cum ar putea functiona acesta si ce efecte ar avea in economie.
“Am intentia de a introduce, daca e posibil de la jumatatea anului vitor, daca nu, atunci de la 1 ianuarie 2013, o carte verde, care inseamna, ca si in alte state, ca trebuie sa te duci in fiecare an la cei care verifica noxele si fac masurarea, iar daca nu mai corespunzi normelor, nu poti sa mai circuli pe drumurile publice, trebuie sa repari masina si platesti o taxa in functie de noxe. Atunci plateste toata lumea”, a declarat, marti, ministrul Laszlo Borbely.
“Va fi o taxa mult mai mica, evident, iar atunci vom renunta la taxa de prima inmatriculare si toata lumea va avea acelasi statut, cel care polueaza plateste. Din pacate, toate masinile, chiar daca sunt mai noi, intr-o anumita masura polueaza”, a mai precizat ministrul.
DailyBusiness.ro a scris in ultimii trei ani, in repetate randuri, despre faptul ca in cele din urma, Guvernul va fi nevoit sa aplice un impozit auto unitar, pentru ca taxele de prima inmatriculare nu respecta legislatia europeana.
Cat va fi noul impozit? Analistul auto Razvan Marinescu spune ca este destul de dificil de estimat. Cu siguranta, insa, il va depasi pe cel platit in prezent la primarie.
“Se va calcula dupa o grila ce va include vechimea masinii, norma de poluare si capacitatea cilindrica. Pornind de la un impozit minim de 56 de lei, platit acum pentru un Logan din 2000, se poate ajunge usor la sume de ordinul miloanelor, daca se va lua in calcul vechimea si norma de poluare”, a explicat expertul.
Calcul