Vicepreşedintele PNL Relu Fenechiu atrage atenţia că lucrările rămase pentru construcţia autostrăzii Cernavodă - Medgidia au fost atribuite firmei care a avut un preţ cu 30% mai mare decât cel mai bun ofertant şi îi cere explicaţii ministrului Anca Boagiu.
Fenechiu susţine, într-o scrisoare deschisă, că în mandatul Ancăi Boagiu "a devenit o regulă atribuirea contractelor de lucrări pe criteriul "preţul cât mai ridicat". El argumentează că atribuirea lucrărilor de finalizare a construcţiei autostrăzii Cernavodă - Medgidia s-a făcut consorţiului de firme Astaldi / Max Boegl, deşi valoarea licitată de acest consorţiu este de 498,8 milioane de lei, "mult mai mare decât oferta consorţiului clasat pe primul loc (FCC şi Delta, cu o ofertă de 379 de milioane de lei), dar şi decât a altor patru firme sau consorţii ce au participat la licitaţie (Spedition UMB cu 429 milioane de lei, OHL / Soares da Costa cu 451 milioane de lei, Vega '93 / Selina / Arcadia / Consitrans cu 492 milioane de lei şi Monteadriano cu 498 milioane de lei)".
"Nu pot să nu mă întreb, pe de o parte, cum se face că firma FCC, apreciată ca fiind nepotrivită pentru această lucrare, derulează multe alte lucrări de anvergură pentru CNADNR (de exemplu, reabilitarea a 90 de kilometri de drum european între Dej şi Baia Mare), la care nu aţi indicat vreodată că ar fi probleme? Pe de altă parte, dacă firma Astaldi este mult mai serioasă decât FCC - cum se explică totuşi faptul că nu demult aţi ameninţat cu rezilierea tocmai firma Astaldi, în lumina performanţei dezastruoase în cadrul contractului de reabilitare a DN 79 Arad - Oradea?", se interesează Fenechiu.
"Din păcate, asemenea aranjamente la licitaţiile de drumuri au devenit regula numărul 1 în mandatul dumneavoastră. Vă aduc aminte că în luna mai a acestui an, în urma neregulilor grave în atribuirea contractelor de construcţie de autostrăz