De la 1 ianuarie 2012, băncile vor trebui, să-şi informeze clienţii, cu ajutorul unor televizoare, despre drepturile pe care le au, potrivit unui ordin al ANPC.
''Aceste societăţi vor informa clienţii, prin intermediul unor televizoare instalate în unităţi de la 1 ianuarie 2012, asupra unor obligaţii şi drepturi, nu doar asupra uşurinţei cu care poţi lua un credit. Am discutat despre acest proiect şi cu Comisarul european pentru Consumatori, John Dalli, care şi-a exprimat susţinerea pentru acest proiect'', a declarat azi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu.
Începând cu anul viitor, băncile şi IFN-urile sunt obligate ca să aibă în unităţile lor televizoare cu diagonala de minimum 65 cm pe care să ruleze informaţii despre serviciile bancare, comisioane şi dobânzi la depozite, explicaţii cu privire la terminologia specifică domeniului financiar-bancar şi informaţii furnizate de ANPC, se arată în ordin.
Prezentarea informaţiilor se va face pe întreaga suprafaţă a ecranului, cu excepţia benzii scroll, la intervale de 45 minute, cu durata de 15 minute. Băncile vor trebui, de asemenea, ca pe banda scroll să deruleze informaţii referitoare la preţul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, în principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere de la ghişeu şi ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de Internet banking, valorile indicilor de referinţă utilizaţi în contractele de credit, dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire.