Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD) a produs, săptămâna trecută, motorul pe benzină cu numărul 1.500.000. Motorul de tipul K7M EURO 5, cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri, a fost livrat Uzinei Vehicule Dacia.
Printre clienţii cărora Uzina Mecanică Dacia le furnizează motoare se număra Uzina Vehicule Dacia (pentru gama Logan şi Sandero) si uzinele Renault din Franţa, Rusia, Maroc, Africa de Sud, Columbia.
Cele două varietăţi de motoare asamblate la UMCD, K7J (1,4 litri) şi K7M (1,6 litri), au început să fie fabricate la Mioveni odată cu lansarea gamei Logan, în 2004. În prezent, linia de fabricaţie are o capacitate instalată zilnică de 1.567 motoare.
În 2010, UMCD a asamblat peste 247.780 de motoare. Cei 3.785 de angajaţi ai Uzinei Mecanice produc şi asamblează două tipuri de cutii de viteze, module de transfer (organ specific versiunilor 4x4 ale modelului Dacia Duster), punţi faţă şi spate, cadre faţă şi spate, osii spate şi braţe inferioare.
UMCD este cea de-a doua uzină mecanică din grupul Renault la nivel mondial, fiind organizată în şase departamente de fabricaţie (Motoare, Cutii de viteze J, Cutii de viteze TL, Aluminiu, Sudură/Presaj, Asamblaj/Cataforeză/Uzinaj). În 2010, în uzina au fost înregistrate mai multe cifre importante de productie, printre care: cutia de viteze J cu numarul 1.500.000, cutia de viteze TL cu numarul 300.000, motorul K7 cu numarul 1.250.000.