Cei cinci, trei adulţi şi doi copii au plătit 3.860 de euro pentru un sejur de 10 zile în Turcia la o agenţie de turism băimăreană care avea contract cu tur operatorul „Premium Holiday“ din Bucureşti, firmă care a dat faliment.
Cei cinci au reuşit să ajungă acasă după ce agenţia băimăreană a plătit 1.000 de euro în plus pentru biletele lor de avion.
Ileana Demian, o economistă din Baia Mare şi-a programat vacanţa de vis încă din luna martie. „Este al patrulea an consecutiv în care merg în Turcia împreună cu familia. Este destinaţia noastră preferată de vacanţă aşa că ne-am grăbit să ne facem rezervările din timp“, a subliniat băimăreanca. „Şi anul trecut am fost cu o agenţie care avea contract cu «Premium Holiday» dar agenţia din Baia Mare ne-a dat asigurări că nu vor fi probleme“ a continuat aceasta.
Abia la finalul sejurului, cu trei zile înainte de a se întoarce acasă, grupul de băimăreni, cazat la un hotel de lux din Belek a aflat de falimentul agenţiei de turism din Bucureşti. „Noi am fost norocoşi dar au fost familii din Satu Mare şi din Mureş care au dormit efectiv în holul hotelului deşi aveau copii mici“, a explicat Ileana Demian.
După ce au dat mai multe telefoane la agenţia de turism din Baia Mare, cei cinci s-au liniştit pentru că au primit asigurări că vor avea loc în avion la întoarcere. „Reprezentanţii agenţiei băimărene au făcut eforturi şi ştiu că au plătit nişte bani în plus pentru noi ca să avem loc în avionul de întoarcere“, a mai spus băimăreanca.
Pe lângă cei cinci băimăreni ajunşi astăzi acasă, zilele următoare vor ajunge alţi trei băimăreni.