Numărul mare de absolvenţi de facultate din anumite domenii a făcut ca cerinţele de ocupare a unor posturi în învăţământ să nu poată fi satisfăcute decât parţial. Un număr insuficient de dascăli sunt la matematică, arhitectură, restaurare şi sculptură.
Inspectoratul Şcolar Suceava a anunţat că posturile vacante şi cele rezervate din şcolile din judeţ au fost ocupate în proporţie de 97% cu personal didactic calificat. Amintim că lista posturilor valabilă începând cu data de 6 iunie cuprindea 697 de posturi, dintre care 74 titularizabile şi 623 netitularizabile. În urma etapei de pretransfer şi transfer s-au ocupat 178 de posturi, iar 88 de cadre au fost detaşate în interesul învăţământului. Posturile titularizabile şi cele netitularizabile au fost ocupate în urma organizării mai multor şedinţe publice, rămânând vacante doar câteva zeci de catedre, în zonele defavorizate sau la discipline deficitare, cum ar fi matematica şi biologia.
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava s-a confruntat şi cu situaţii dificile, şi anume supraoferta de personal didactic pentru posturile de educatoare, învăţători, istorie, geografie, limba română, limba engleză, limba franceză şi educaţie fizică. Din cauza numărului mare de absolvenţi de facultate din aceste domenii cerinţele de ocupare a unor posturi în învăţământ nu au putut fi satisfăcute decât parţial.
„S-a remarcat o supraofertă din partea absolvenţilor de drept, ştiinţe politice, inginerie etc. pentru care posibilităţile de integrare în sistemul de învăţământ au fost aproape nule“, a precizat Cristian Cuciurean, inspector general adjunct al IŞJ Suceava.
Deficit de profesori de matematică şi arhitectură
La polul opus, inspectorii şcolari au întâlnit un număr insuficient de dascăli pentru posturile de matematică, arhitectură, restaurare şi sculptură, caz în care s-a apelat la cadre didac