Generali România, compania rezultată în urma fuziunii Ardaf cu Generali Asigurări, deţine în prezent o cotă de piaţă de 6,7% pe baza primelor subscrise de cele două companii în primul semestru din 2011 şi ocupă locul şapte pe piaţă. Generali era a opta companie de asigurări după volumul primelor brute subscrise la sfârşitul lunii iunie, în timp ce Ardaf ocupa locul 11 pe piaţă.
"Prin această fuziune am urmărit să creăm un jucător puternic şi unul dintre principalii asigurători de pe piaţa românească. Monitorizăm toate pieţele emergente şi grupul ţinteşte să-şi crească prezenţa pe aceste pieţe prin fuziuni şi achiziţii. În România, mai avem însă de lucrat la această fuziune, chiar dacă analizăm toate oportunităţile care apar", a spus Gianluca Colocci, membru al comitetului executiv al Generali PPF.
Afacerile din Europa Centrală şi de Est ale grupului Generali sunt deţinute printr-un joint-venture cu fondul de investiţii ceh PPF. Colocci, care este şi responsabil pentru fuziuni şi achiziţii în cadrul grupului, spune că România se numără printre pieţele strategice ale Generali datorită perspectivelor macroeconomice bune şi gradului scăzut de penetrare a asigurărilor.
Generali are o prezenţă modestă pe piaţa din România comparativ cu alte pieţe din regiune, deţinând o cotă de piaţă mai mare în ţări precum Rusia, Ungaria, Cehia sau Slovacia. Generali şi Ardaf au subscris în perioada ianuarie-iunie prime cumulate de 266 milioane de lei (circa 64 mil. euro), dintr-o piaţă totală de peste 4 miliarde de lei.
Operaţiunile din România ale Generali sunt conduse din această săptămână de Adrian Marin, fostul director general adjunct al Generali Asigurări. Marie Kovarova, care a condus Generali Asigurări în ultimii trei ani şi care a coordonat proiectul de fuziune a celor două companii, va ocupa o poziţie de membru al comitetului executiv al Generali PPF. M