Cele două posturi naţionale de ştiri se prezintă, în lupta lor pentru supremaţie, fiecare în faţa telespectatorilor drept lideri la capitolul rating. Realitatea TV şi Antena 3 au prezentat telespectatorilor diferite viziuni asupra cifrelor de audienţă, inducând telespectatorii în ceaţă.
Cei care au urmărit luna aceasta posturile Realitatea TV şi Antena 3 au aflat că fiecare dintre ele au fost lideri ai televiziunilor de ştiri în luna august. Ambele „s-au jucat" cu măsurătorile făcute de o singură companie de cercetare, GfK, pentru a arăta mai bine în faţa telespectatorilor. În plus, acestea oferă cifre care de cele mai multe ori nu spun nimic telespectatorilor neavizaţi, cum ar fi market share sau puncte de rating.
Antena 3 susţine, la TV şi pe site-ul său, că este liderul posturilor de ştiri pe segmentul urban 18+, adică persoanele cu vârste peste 18 ani de la nivel urban. Postul spune că deţine supremaţia segmentului pomenit la capitolul market share (cotă de piaţă).
Realitatea conduce pe urban
Realitatea susţine însă că este liderul ştirilor pe publicul naţional de toate vârstele, atât pe toată ziua, cât şi în orele de maximă audienţă. Cifrele cel mai des folosite pentru articolele de presă sunt cele care acoperă toată populaţia de la nivel urban, pe toată ziua sau segmentul prime-time (19.00 - 23.00).
Conform datelor publicate de Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor (ARMA), liderul posturilor de ştiri la nivel urban a fost în luna august Realitatea TV, cu o medie de 131.000 de telespectatori pe minut. În clasamentul general, Realitatea este pe locul al treilea, urmată fiind de Antena 3, care a fost urmărit, în medie, de 114.000 de telespectatori. În prime-time, ierarhia este diferită. Antena 3 conduce pe segmentul de maximă audienţă, cu o medie de 226.000 de telespectatori, pe când Realitatea TV 208.000.
Cele mai urmări