● Ca de fi ecare dată, Radio România prin posturile Muzical şi Cultural, este coproducător al festivalului George Enescu. In ce constă, concret, această coproducţie. Şi care este calendarul transmisiilor Radio, căci probabil, din varii motive, nu veţi putea transmite întreg festivalul. Nu mă gândesc numai la concerte ci şi la premierele de la Opera Naţională Bucureşti – Lohengrin şi Oedipe. Cu ce echipa lucraţi, căci cantitatea de muncă este impresionantă.
● A fi coproducător al Festivalului Internaţional George Enescu înseamnă, pentru Radio România, a fi implicat în organizarea şi desfăşurarea acestui eveniment pe mai multe planuri. Dar, evident, cel mai important, asupra căruia ne concentrăm toată atenţia şi eforturile, este acela al reflectării Festivalului, în întreaga sa complexitate, pe undele radio. Concret, vorbim de transmisia în direct, pe posturile Radio România Muzical şi Radio România Cultural, a nu mai puţin de 49 de concerte, alte 20 fiind înregistrate şi difuzate la doar câteva zile de la eveniment, astfel ca ascultătorii noştri să poată benefi cia şi de acele concerte sau recitaluri pentru care artiştii nu au acordat dreptul de a fi transmise live. Sunt zile, în special cele de week-end, în care realizăm patru transmisiuni directe, restul manifestărilor fiind înregistrate în vederea redifuzării lor.
Un alt reper în programele noastre este Agenda Festivalului, difuzată zilnic după Radiojurnalul de prânz, în care adunăm impresii, opinii, ştiri, reportaje, interviuri – aş spune totul despre acest eveniment cultural al anului. Şi nu uităm nici Piaţa Festivalului, lansările de carte şi de disc, expoziţiile, simpozionul de muzicologie, workshop-ul de compoziţie sau concursul.
Pentru a acoperi toată această cantitate impresionantă de muncă, am alcătuit o echipă nu foarte numeroasă (faţă de complexitatea şi numărul extrem de mare d