În această seară pe terenul de fotbal cei 11 jucători ai echipei naţionale a României au şansa de a demonstra că pot ţine piept unei superputeri a fotbalului mondial, Franţa. Pe terenul de business duelurile pot fi la fel de directe, însă rezultatele pot avea implicaţii mai complexe social şi economic. Imaginând o astfel de competiţie, am pus pe teren faţă în faţă loturile "naţionale" ale businessului românesc şi francez.
Nucleul de bază al Franţei
"Briliantul" Franţei ar fi Bernard Arnault, supranumit Lordul Luxului, preşedintele şi directorul general al celei mai mari companii de bunuri de lux din lume, LVMH, şi cel mai bogat francez, cu o avere de 41 mld. dolari. Arnault este şi preşedintele Christian Dior.
El ar fi secundat de Baudouin Prot, directorul general al BNP Paribas, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume. Prot a absolvit Şcoala de Înalte Studii Comerciale din Paris (HEC) şi Şcoala Naţională de Administraţie, printre cele mai prestigioase instituţii de studiu din Franţa. În aprilie anul trecut, Prot a devenit Ofiţer al Legiunii de Onoare.
Cei doi ar fi susţinuţi de Frederic Oudea, directorul general al băncii Société Générale, prezentă în România prin BRD şi Stephane Richard, preşedintele France Telecom. Richard a absolvit HEC şi Şcoala Naţională de Administraţie şi a fost decorat cu medalia Legiunii de Onoare şi Ordinul Naţional de Merit.
Şeful apărării nu poate fi decât Serge Dessault, care, cu o avere de 9,3 mld. dolari, ocupă locul patru în topul miliardarilor Franţei. El este preşedintele şi directorul general al grupului Desault, jucător important pe piaţa aeronauticii civile, prezent şi în sectorul militar.
Cu cine atacăm/ne apărăm
Atacul ar fi condus de incisivul om de afaceri Zoltan Teszari, cel care controlează operatorul de telecomunicaţii RCS & RDS şi care se bate