Yahoo! avea acum cativa ani cote mari de piata la search, la utilizarea e-mail-urilor si la veniturile din publicitate, insa de patru - cinci ani compania incearca sa stopeze declinul de la toate capitolele. Yahoo! si-a concediat CEO-ul Carol Bartz prin telefon, la mai putin de trei ani din momentul numirii in functie. Au fost ani in care Yahoo! nu a reusit sa redevina "cool", nu a reusit sa faca achizitii cheie si nici sa fie cumparata de un gigant web. Intra in articol pentru a vedea cum a ajuns Yahoo! in aceasta situatie grea si ce ar putea sa urmeze.
Cand Carol Bartz a fost numita sefa a Yahoo! in ianuarie 2009 compania avea multe probleme: au fost vremuri tulburi, veniturile din publicitate au scazut, cota de piata pe search s-a micsorat si ea, iar actionarii erau nemultumiti fiindca Yahoo!, unul dintre pionierii web-ului, pierdea teren.
Acum, cand Bartz a fost concediata, compania are probleme similare, dar in afara declinului in cote de piata si venituri din publicitate, in acesti trei ani Yahoo! nu a facut achizitii importante si, mai rau, nu a reusit sa-si repare imaginea.
Compania, desi are peste 200 de milioane de clienti de e-mail si peste 600 de milioane de vizitatori unici pe site-urile sale, are o imagine invechita si nu este perceputa ca fiind o companie cool, cum se intampla cu Google sau Facebook. Compania a schimbat designul e-mail-ului toamna trecuta, a integrat in el retelele sociale si a sperat ca utilizatorii isi vor schimba parerea, insa nu s-a schimbat nimic in bine.
Mai mult, in 2008 si 2009 s-a scris mult despre o presupusa achizitie a Yahoo! de catre Microsoft, lucru care ar fi creat un conglomerat care putea face fata mai bine concurentei, decat pot face fata fiecare separat. Nu s-a concretizat insa nimic si - desi Yahoo! si Microsoft au semnat un parteneriat pe zece ani in domeniul publicitatii