Clujul devine al doilea pol al modei locale în condiţiile în care retailerii H&M şi New Look vor deschide pe 15 septembrie primele lor magazine în oraşul din inima ţării. Tot în Cluj, Inditex, liderul pieţei de fashion deţine deja nouă unităţi, acesta fiind primul oraş unde spaniolii au intrat direct pe piaţa locală în urmă cu patru ani.
Grecii de la Fourlis Group, care deţin în România franciza Intersport prin intermediul subsidiarei Genco Trade, vor deschide cel de-al treilea magazin de pe piaţa locală al retailerului britanic New Look, în Polus Center Cluj. Totodată, în aceeaşi zi, respectiv 15 septembrie, şi-au anunţat intrarea pe piaţa clujeană şi suedezii de la H&M, care au intrat în România, în luna martie a acestui an, când au deschis primul magazin din Capitală. Spre deosebire de britanicii de la New Look care intră în Polus Center, suedezii de la H&M au ales să-şi deschidă unitatea de la Cluj în cel de-al doilea mall din oraş, respectiv în Iulius Mall.
Spaniolii de la Inditex, cel mai mare retailer de pe piaţa locală, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro şi care deţin un portofoliu de şapte branduri - Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo Dutti - sunt prezenţi în ambele centre comerciale.
Cui se adresează
Astfel, primele magazine deschise direct de spanioli au fost în Polus Cluj în 2007. Atunci retailerul inaugura patru unităţi - Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius. Trei ani mai târziu, aceeaşi formulă de magazine era aplicată şi în mallul Iulius Mall Cluj. Recent a fost deschis în Iulius Mall şi un Massimo Dutti.
Retailerii H&M şi New Look au acelaşi target, respectiv persoanele cu venituri medii, ca şi Bershka şi Stradivarius. Zara, cel mai mare retailer de pe piaţa locală, care asigură peste jumătate din veniturile Inditex în România, se adresează persoanelor cu venituri peste medie. @