În principal este vorba despre o modalitate pe care o alege liderul pentru a conduce echipa către un obiectiv comun
Puterea de convingere pe care o are un lider stă în caracteristicile personale, în comportamentul său, în rezultatele obţinute
Termenul de leadership a început să fie folosit din ce în ce mai des şi în România, dar pentru a înţelege acest fenomen Curierul Naţional a discutat cu un specialist din domeniu. Adriana Boşcănici, Managing Partner Trainart, ne-a explicat că "la modul cel mai simplu, leadership-ul presupune în primul rând capacitatea de a organiza un grup de oameni pentru a atinge un obiectiv comun. Liderul poate avea autoritate formală sau informală, iar puterea de convingere pe care o are un lider stă în caracteristicile personale, în comportamentul său, în rezultatele şi beneficiile pe care este capabil să le aducă comunităţii pe care o conduce".
Acest concept a început să prindă contur şi în România
Din punctul de vedere al Adrianei Boşcănici, în ultimii ani în România modelul de leadership a început să se transforme de la comandă şi control, la un stil transparent, bazat pe incluziune. Nevoia unui nou model de leadership a fost creată de evoluţia societăţii, de diversificarea opţiunilor şi de schimbarea viziunii asupra conducerii în general, şi a rolului oamenilor în societate şi în organizaţii. "De asemenea, promovarea femeilor în poziţii-cheie a fost un imbold pentru schimbarea stilului de leadership, apoi dezvoltarea companiilor multinaţionale care au venit cu o cultură ce a dat naştere la noi tipologii de lideri, care s-au dovedit funcţionale. Mai nou, persoanele aflate în poziţii de conducere sunt din ce în ce mai preocupate de antrenarea abilităţilor de leadership", a mai completat reprezentanta Trainart. De mai bine de un an, Trainart a pregătit mai multe grupe de CEO prin programul "Trainin