Criza, dar şi schimbarea stilului de viaţă i-au scos pe români din malluri. În loc de tradiţionala ieşire de la sfârşitul săptămânii, tot mai mulţi preferă o bere cu prietenii acasă. Vremurile când distracţia favorită a românilor era mersul la mallul din cartier au apus. O dovedesc mesele goale din zonele de restaurante şi încasările în scădere.
A fost o vreme când mersul la mall ajunsese distracţia favorită a românilor din marile oraşe, la sfârşit de săptămână. Fie că aveau bani de cheltuit la cumpărături, fie că îşi permiteau doar un film şi un suc, mulţi simţeau nevoia de a fi în trend, de a arăta cât sunt de occidentali. La ora actuală însă, rapoartele financiare pun în evidenţă o schimbare a obiceiurilor, mulţi optând să-şi petreacă timpul liber acasă, cu prietenii apropiaţi şi să reducă astfel cheltuielile.
Motivele pentru care tot mai mulţi oameni, şi nu doar în România, şi-au rărit considerabil ieşirile la mall sunt mai multe, însă cel mai important dintre ele este, fără îndoială, criza financiară resimţită în ultimii ani. Scăderea veniturilor determină o regândire a felului în care omul obişnuit îşi cheltuieşte banii, iar cumpărăturile „de plăcere", cele făcute dintr-un capriciu de moment sunt, de regulă, primele sacrificate.
Distracţie ieftină, la tine acasă
Oamenii au început să se gândească de două ori înainte de a se aşeza la masă la mall, făcându-şi socoteala că un banal meniu cu un hamburger şi câţiva cartofi costă mai mult decât un prânz gătit acasă, care, în plus, e şi mai sănătos. În urmă cu vreo şase-şapte ani, Ştefan G. (34 de ani), din Bucureşti, îşi petrecea în mod curent weekendul la shopping, alături de cea care ulterior i-a devenit soţie.
„Amândoi câştigam peste medie la vremea aceea şi ne permiteam să facem cumpărături prin mall la fiecare sfârşit de săptămână. Seara vedeam câte un film, mânca