Gurile de canalizare adâncite în asfalt sau ieşite în afară sunt adevărate capcane pentru şoferii care circulă pe drumurile din Chişinău. O simplă plimbare cu maşina sau bicicleta se transformă într-o aventură periculoasă, care se poate încheia la vulcanizare, la Poliţie sau la spital.
Radion Luţa (33 de ani) are o vulcanizare în Chişinău şi n-are odihnă nici duminica, fiindcă mereu are clienţi care dau prin gropi. „Pe zi repar câte opt maşini cu jantele deformate. Când plouă sau ninge pot fi şi de două ori mai multe, fiindcă gropile sunt astupate cu apă sau zăpadă", spune tânărul.
Timp de un an şi jumătate, a lucrat la o vulcanizare din Paris. „În Franţa nu mi s-a întâmplat să repar vreo jantă contorsionată. Clienţii veneau doar să-şi schimbe pneurile", îşi aminteşte mecanicul.
Între timp, la vulcanizare a venit o şoferiţă, Marina (39 de ani), supărată foc fiindcă n-a observat o groapă de pe strada Columna şi şi-a stricat roata. „Sunt prea multe. Am evitat o gură de canalizare şi am dat într-o groapă", se revoltă femeia.
Gurile de canalizare adâncite în asfalt sau scoase vreo cinci centimetri în afară, presărate peste tot, provoacă mari bătăi de cap. „Nu-ţi strică roţile dintr-o lovitură, dar încetul cu încetul distrug caroseria", explică Radion Luţa. Strada Bucureşti bate recordul după numărul de capcane ascunse. Doar într-o singură direcţie de mers am numărat 16 capace adâncite în asfalt şi alte patru scoase în afară.
Şoferii au căpătat abilităţi deosebite pentru a manevra maşinile printre ele. Vasile Onceanu conduce de 13 ani. „Nu vreau să-mi stric maşina. Încerc să evit orice groapă. Uneori sunt nevoit să intru şi pe contrasens", recunoaşte bărbatul.
Click aici să vezi GALERIE FOTO!
O altă zonă bogată în cratere este strada Serghei Lazo, în preajma blocului unde locuieşte liderul comuniştilor, Vladimir Voroni