Ce poţi spune despre cel mai bine vândut roadster din lume? O maşină atât de bine gândită încât face cifre foarte mari de vânzări chiar şi la ani buni de la lansarea ultimei generaţii?Poţi doar să iei loc pe scaunul şoferului şi să te bucuri de ce ştie să facă. Iar de ştiut, ştie multe.
Nu, vara nu s-a terminat. Dacă te uiţi pe prognoza meteo, vezi că mai sunt încă două luni cu soare şi temperaturi fierbinţi, aşadar putem vorbi în continuare despre cabriolete. Iar Mazda MX-5, celebrul roadster cunoscut sub numele de Miata pe piaţa americană, are şi o versiune cu pavilion metalic, care să-ţi dea mai multă încredere în caz de vreme proastă.
La o primă vedere, Mazda MX-5 Roadster Coupe nu atrage la fel de mult ca versiunea Soft Top - parcă strică ceva din simplitatea pură a roadsterului cu pavilion textil. Totuşi, japonezii au integrat bine acoperişul metalic în designul general al maşinii, iar faptul că hardtop-ul se rabatează în doar 12 secunde e o atracţie în sine. Rămâne însă o întrebare: ai ce face cu o Mazda MX-5 în România? Să vedem.
Călăreţul şi calul său
Filosofia din spatele acestei maşini sună simplu: şoferul trebuie să se simtă ca un călăreţ pe calul său. Greutatea între punţi e repartizată 50:50, iar cele 37 de kilograme în plus ale hardtop-ului nu strică acest echilibru nici atunci când sunt împinse spre spate prin rabatare, aşa că modul halucinant de rapid şi de vioi în care ia această maşină curbele nu a fost afectat defel. Tracţiunea spate propulsează pur şi simplu MX-5-ul pe o trasă ideală uşor de menţinut la viteze din ce în ce mai mari, şi datorită unei direcţii ferme şi comunicative. În plus, maşina e mai bine legată decât soft-top-ul, fiind mai rigidă.
În versiunea de motorizare 1,8i ai la dispoziţie 126 CP la 6.500 de rpm şi un cuplu de 167 Nm la 4.500 rpm: două valori care spun prea puţin despre