Structura de rezistenă a pasajului suprateran Pipera a fost finalizată în totalitate ceea ce înseamnă că acesta ar putea fi dat în folosinţă până la sfârşitul anului. Anunţul a fost făcut de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu cu ocazia vizitei de lucru făcută miercuri pe şantierul obiectivului "Supralărgire Şoseaua Pipera".
"Acum se lucrează la reamenajarea nivelului solului, a trotuarelor, bordurilor şi la reţeaua de iluminat. Pe pasaj se vor monta panouri antifonice transparente pentru a reduce considerabil nivelul zgomotului", a spus Oprescu. Proiectul vizează lărgirea la şase benzi a Şoselei Pipera, între Calea Floreasca şi calea ferată Bucureşti-Constanţa precum şi construcţia unui pasaj suprateran peste Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Pe pasaj se va urca din dreptul Petrom, aflată în apropierea staţiei de metrou Aurel Vlaicu, iar coborârea se va face în dreptul Direcţiei de permise a Poliţiei Capitalei. Oprescu a explicat că pasajul va asigura ieşirea şi intrarea în Pipera, respectiv din partea de Nord-Vest a oraşului, urmând ca pe viitor să asigure şi legătura cu autostrada A3.
Fără breteaua spre Calea Floreasca şi mai scump cu 9 milioane de euro
Pasajul suprateran are o lungime de 1.520 de metri şi o lăţime de 34 de metri. Acesta ar fi trebuit să aibă şi o bretea care să facă legătura cu Calea Floreasca. Oprescu a anunţat, la sfârşitul lunii iunie, că s-a renunţat la construcţia bretelei, explicând că Primăria Capitalei nu a mai avut bani pentru a despăgubi firma Lukoil pentru terenul pe care urma să se execute artera de circulaţie. Pentru realizarea proiectului, Primăria Capitalei a plătit proprietarilor de terenuri din zonă despăgubiri de 3 milioane de euro.
Iniţial, obiectivul Supralărgirea Şoselei Pipera a fost prevăzut să coste 26,5 milioane de euro. La sfârşitul lunii februarie a acestui an, în baza unui act adiţio