„(...) Aspectele privind neconcordanţa constatată, coroborate cu faptul că înregistrarea comenzii menţionate este ultima înregistrare din data de 09.09.2010, conduc la suspiciunea că respectiva comandă a fost întocmită, înregistrată şi aprobată după efectuarea deplasării la epava navei Medy, cu scopul de a legaliza această deplasare"
Mâine, 9 septembrie 2011, se împlineşte un an de la moartea celor doi scafandri constănţeni Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas, acesta din urmă fiind angajat în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea". Pe data de 9 septembrie 2010, cei doi s-au scufundat în la epava cargoului turcesc Medy. Pe numele lui Jorj Unciuleanu, patronul societăţii comerciale Hunter's Company SRL, unitate comercială pentru care Zarafu şi Ispas desfăşurau activităţi, a fost formulată o plângere penală pentru ucidere din culpă. La un an de la moartea celor doi, ancheta oamenilor legii în acest dosar bate pasul pe loc, paravanul întârzierii reprezentând lipsa actelor medico-legale.
Pe data de 1 septembrie 2010, la ora 12.52, cargoul turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers pescărie Eforie Sud, la o distanţă de aproape patru mile marine faţă de ţărm. Pe data de 9 septembrie 2010, fără a avea avizele necesare, Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, împreună cu două echipe de scafandri a câte doi oameni, printre ei fiind Zarafu şi Ispas, s-a deplasat către epava cargoului turcesc. Unciuleanu s-a folosit, pentru a ajunge în larg, de vasul Cristal aflat în patrimoniul Agenţiei Române pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas nu au mai ieşit la suprafaţă, ei fiind daţi dispăruţi şi căutaţi zile la rând de autorităţi. Astfel, în perioada 13 - 17 septembrie 2010, nava specializată în inte