Sulina şi Sfântu Gheorghe îşi întâmpină turiştii cu deja tradiţionalele borduri şi pavele care înlocuiesc drumurile nisipoase, iubite de turiştiSpecificul local al unor localităţi adorate de turişti a fost schimbat anul acesta de autorităţi care au umplut peisajul cu zeci de mii de metri pătraţi de pavele şi borduri, după modelul marilor oraşe.
Ultimele zone sălbatice din Delta Dunării au intrat în reabilitare şi modernizare, spre bucuria autorităţilor şi nemulţumirea turiştilor tradiţionali. Drumul prăfuit care uneşte cel mai estic oraş al ţării, Sulina, de mare, s-a transformat deja într-un bulevard de pavele, iar Sfântu Gheorghe a înghiţit deja kilometri de borduri din ciment.
Pavelele şi bordurile omniprezente în mai toate oraşele ţării au ajuns şi în Delta Dunării. Doar în oraşul Sulina deja au apărut 12.000 de metri pătraţi de pavele şi 42.200 de metri pătraţi de pavaj carosabil. Practic toată strada a II-a, din capătul oraşului şi până la plajă a fost acoperită cu pavele de firma Glacial Prod, o firmă cunoscută ca abonată la lucrările din judeţul Tulcea, după ce a realizat deja toate proiectele implementate de Ministerul Dezvoltării şi Turismului la Tulcea, respectiv drumul Tulcea-Murighiol Dunavăţ şi „Triunghiul Mănăstirilor“, o reţea de drumuri ce uneşte mănăstirile Saon-Celic şi Cocoş. Costul „borduriadei“ de la Sulina este de 6,3 milioane lei, mai exact de 6369356.72 lei, cu doar 1610,98 lei mai puţin decât estimarea iniţială a valorii contractului, adjudecat de Glacial Prod prin oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Autoritatea contractantă a fost Judeţul Tulcea iar finanţarea a venit de la ministerul doamnei Elena Udrea.
Localnicii mulţimiţi, turiştii nu prea
„Noi suntem foarte mulţumiţi că am reuşit să modernizăm strada până la plajă, se circulă civilizat, nu mai e praf, e un lucru bine fă