Întârziat de criză şi de promisiuni neonorate, aeroportul de la Ghimbav se află, acum, la un pas de construcţie. Firma UTI, aflată până acum în negocieri cu Consiliul Judeţean Braşov, a înaintat autorităţilor o ofertă în valoare de 48 de milioane de euro.
Firma UTI este singurul consorţiu care a îndeplinit condiţiile şi s-a prezentat la licitaţia pentru construcţia aeroportului de la Ghimbav, de la începutul lunii iunie 2011. După mai multe luni de negocieri, reprezentanţii firmei şi autorităţile judeţene au ajuns la un consens, premergător încheierii contractului propriu-zis.
„Avem o ofertă concretă, care va fi finalizată în 15 septembrie. Firma UTI a contactat două bănci europene puternice şi vom vedea care vor fi termenii contractului. Acesta va fi supus dezbaterii, cel mai probabil, în prima şedinţă de plen a Consiliului Judeţean Braşov", a explicat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Contract secret?!
Oferta înaintată la acest moment de UTI Consiliului Judeţean Braşov este de 48 de milioane de euro. Preşedintele CJ Braşov spune că termenii exacţi ai contractului ar putea fi feriţi de ochii publicului, dacă firma investitoare va cere acest lucru. Aeroportul se va construi printr-un parteneriat public-privat, iar primii paşi pentru ridicarea acestuia au fost începuţi de reprezentanţii autorităţilor judeţene.
De-a lungul anilor aeroportul de la Braşov a stârnit controverse aprinse, între reprezentanţii partidelor de la putere şi cei ai formaţiunilor din opoziţie. Proiectul iniţial a suferit mai multe modificări şi redimensionări, iar criza a încetinit paşii necesari pentru efectuarea investiţiei.
Lucrările trebuiau începute din 2006
Primul studiu în ceea ce priveşte construcţia unui aeroport la Braşov a aparţinut unor specialişti danezi şi a fost elaborat în 1993, însă, atunci, aceştia au precizat