Vremea frumoasă de la începutul lui septembrie a făcut concurenţă serioasă Galei Tînărului Actor HOP. Mangalia, marea, soarele, nisipul, scoicile, raţele, peştele şi fraţii lui din adîncuri gătiţi în diferite feluri (mai bine şi cu mai multă amabilitate la prietenii bulgari) au desfătat turiştii în ultimele zile de vacanţă. Păcat că nu se poate spune acelaşi lucru şi despre prestaţia actoricească de la Gală.
Pentru cine nu ştie, Gala Hop este un concurs pentru tinerii actori aflaţi în primii cinci ani de la terminarea studiilor. Competiţia are două secţiuni – individual, cu două probe, impusă şi la alegere – şi de grup. De ani de zile (dacă nu cumva dintotdeauna, dar nu vreau să risc o afirmaţie neverificată), textul de la proba impusă – un performance pe care candidaţii trebuie să îl facă pe un text ales de organizatorii Galei – este nedramatic, ceea ce ar trebui, probabil, să le pună în valoare capacitatea de improvizaţie şi cea de contextualiza o situaţie. Anul acesta, textul impus a fost alcătuit din primele cinci capitole ale romanului Cartea Milionarului de Ştefan Bănulescu. Textul conţine cîteva personaje bizare care se încheagă lent din poveştile altora. Prin urmare, ar fi fost cîte ceva de jucat. Problema este că principala calitate evidenţiată la candidaţi a fost cea de dramaturg, ei fiind obligaţi să dramatizeze textul pentru a face din el un performance. Ideile au fost variate: absenţa totală a textului în favoarea mimării personajului principal (Alexandru Petrila – noroc că nu a intrat primul în concurs, altfel publicul n-ar mai fi putu recunoaşte personajul din poveştile candidaţilor anteriori), rezumarea ostentativ seacă, dar inteligentă şi cu umor, a fiecărui capitol (Bianca Ioan – Premiul Timică, oferit de Asociaţia Master Class), transpunerea în variantă de music-hall (Andreea Moustache – Premiul special al juriului Sică Alexandrescu) sau