Prima jumatate a anului pare ca a revigorat piata de training, aducandcresteri de 20-30% pentru marii jucatori din piata, care considera caindustria are un potential "fantastic" pe termen mediu, conditionatinsa de stabilizarea economiei globale. Intre timp, salvarea vine dindorinta clientilor de a-si imbunatati calitatile de lideri.
"Cele mai populare cursuri au fost cele din curricula de leadership- management performantei, coaching si managementul schimbarii", a declarat Luminita Talnaru, training manager la AchieveGlobal, cu privire la evolutia cererii in prima jumatate a anului.
Preferintele clientilor sunt confirmate si de Ascendis, pentru care cererea a crescut cu 20% in primele sase luni.
"In continuare, companiile sunt interesate de programe de formare pe teme de management, comunicare, leadership. O noutate in ceea ce priveste preferintele clientilor o reprezinta preocuparea acestora de a obtine un certificat recunoscut national/international la finalul programului de formare", a declarat Andrei Gosu, director Ascendis.
Potrivit lui din ce in ce mai multe companii sunt interesate ca angajatii sa urmeze atat programele clasice de training, care sa le dezvolte abilitatile ce tin de softskills, cat si programe de formare concentrate pe un domeniu anume.
"In ultima perioada ne-am intalnit cu abordari foarte specializate din partea clientilor. Vorbim de programe cu adevarat relevante pentru setul de competente pe care companiile doresc sa le dezvolte in randul anagajatilor. Sesiunile de coaching au completat programele de dezvoltare", a declarat Marius Decuseara Brandenburg, country manager al TrendConsult Romania.
In primul semestru, afacerile TrendConsult au crescut cu 30% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
"Vorbim din ce in ce mai des de programe 'tailor made', construite sp