Două dintre cele mai importante site-uri de recrutare au depăşit pragul de două milioane, respectiv un milion de CV-uri depuse de cei care-şi caută un job. Recordurile BestJobs şi MyJob au fost înregistrate în iulie şi consfinţesc trecerea în online a recrutărilor de pe piaţa muncii.
De câţiva ani, cererea şi oferta de pe piaţa muncii s-au transferat cu „arme şi bagaje" pe internet. Treptat, au dispărut vremurile când unele ziare îşi rotunjeau tirajul mediu săptămânal în ziua cu anunţurile de angajare. În marile oraşe, acum e mai uşor să-ţi găseşti job vânând prin vitrine o hârtie A4 cu „Angajăm vânzător" decât să cauţi anunţuri în ziare.
Primele site-uri de recrutare au apărut la începutul anilor 2000, dar angajatorii s-au lăsat destul de greu convinşi de avantajele derulării online a procesului. Şi, oricum, totul depindea de răspândirea internetului, iar în România media pe cap de locuitor la acest capitol era absolut insuficientă pentru ca un site de acest gen să fie o afacere profitabilă.
Potrivit project managerului MyJob, Ionuţ Sava, abia din 2005-2006 „a început să se simtă trecerea de la anunţurile de locuri de muncă din mediul offline către cel online". Atunci s-au suprapus mai multe condiţii prielnice: boomul economic a adus o creştere a nivelului de trai, implicit a accesului la computer şi net, plus înmulţirea locurilor de muncă scoase la concurs.
La un click distanţă de angajare Foto: petrică tănase
2008, an cu o creştere economică importantă, a fost un moment de răscruce. Firmele au înţeles definitiv că netul e cea mai eficientă metodă de colectare a informaţiilor din piaţă: printr-un anunţ pe site atragi un număr mare de candidaţi şi ai la dispoziţie un mod mult mai rapid, ieftin şi facil de a-i selecta pe cei mai buni oameni, explică Oana Cârstea, director dezvoltare la BestJobs.
Criza a consacrat r