Primarul Craiovei, Antonie Solomon, consideră că, odată cu finalizarea proiectelor legate de parcarea subterană şi de cele două pasaje din centrul oraşului, se va rezolva problema traficului aglomerat din municipiu
Autorităţile locale craiovene îşi pun mari speranţe în efectul pe care îl vor avea proiectele cu fonduri europene care se derulează în Bănie sau urmează să demareze în viitorul apropiat. Dintre cele care vizează modernizarea infrastructurii urbane, trei sunt considerate de primarul Antonie Solomon soluţia asigurării unui trafic fluent în oraş: parcarea subterană, pasajul suprateran şi cel subteran.
În cazul parcării care se va construi sub părculeţul de la Teatrul Naţional, pe 17 august a fost semnat contractul de proiectare, cu firma SC Pro Intec din Bucureşti, iar în prezent se lucrează la elaborarea documentaţiei de proiectare. Conform ofertei câştigătoare, vor fi construite 603 locuri de parcare, proiectul urmând să fie depus la ADR luna viitoare.
„Este un proiect deosebit de important pentru Craiova, în condiţiile în care în ultimii ani numărul autovehiculelor a crescut considerabil, iar locurile de parcare sunt limitate. Această parcare subterană va descongestiona total traficul în zona centrală a municipiului, atât de aglomerat la această dată. Alături de cele două pasaje - suprateran şi subteran, acest proiect vine să completeze efortul nostru de modernizare a infrastructurii din Craiova, care să asigure o circulaţie rutieră fluentă şi să reducă timpul de deplasare în trafic“, a specificat Antonie Solomon.
Numărul de locuri din parcarea subterană a fost principala problemă pe care trebuia să o rezolve municipalitatea. S-a vorbit iniţial de 1.000 de locuri, s-a ajuns apoi la concluzia că 400 ar fi suficiente, însă numărul maşinilor parcate în zona centrală, în perimetrul cuprins între străzile A.I. Cuza şi Kogălniceanu, d