Vechea zicală potrivit căreia "cine slujeşte pe altar, de pe altar trăieşte" îşi dovedeşte din plin valabilitatea şi în privinţa şefilor din Căile Ferate Române, mai mici sau mai mari.
Este şi cazul inginerului Marius Ionaşcu, şeful Districtului 5 Linii, care răspunde de căile ferate din aproape tot întregul judeţ. Întrucât firma Abed Nego - administrată în acte de socrul său septuagenar, dar pe care în realitate o conduce el - este singura agreată de Autoritatea Feroviară Română să execute construcţii în legătură cu calea ferată, aceasta a câştigat ambele licitaţii organizate de Primăria Oradea pentru prelungirea pasajului de sub Gară şi pentru reabilitarea podului rutier peste liniile ferate din strada Teodor Neş.
Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, dirigenţia de şantier, adică verificarea lucrărilor, a fost încredinţată apoi firmei Arhitectural Construct, deţinute de nimeni alta decât soţia sa, Daniela Ionaşcu, în pofida argumentului de bun-simţ că aceasta nu putea fi imparţială între constructor şi beneficiar de vreme ce avea acelaşi interes ca al soţului: cel de-a face profit în familie.
Monopol privat pe lângă liniile de stat
"Inginerul Marius Ionaşcu nici nu mai ştie care este firma Abed Nego şi care este Calea Ferată!", acuză Ioan Marfici (foto), angajat al CFR şi fost lider sindical al ceferiştilor din Bihor. Bărbatul spune că inginerul, şef al Districtului 5 Linii Ferate, responsabil cu infrastructura feroviară între Ciumeghiu, Carei şi Vadu Crişului, a monopolizat toate lucrările care se fac sub şi peste liniile de cale ferată, prin firma care formal este înregistrată pe numele propriului socru, Ioan Andrean.
"În acte, firma Abed Nego este administrată de socrul inginerului, un bătrân de 78 de ani, dar în realitate o conduce Ionaşcu. Profitând de relaţiile din CFR, Ionaşcu a obţinut pentru firma familiei un aviz special de la Au