Gazonul care trebuia pus pe \"Naţional Arena\" a trecut prin cel puţini cinci \"mâini\". Iarba, de cea mai bună calitate, a zăcut în camioane aproximativ opt zile înainte de a fi montată.
Firmele implicate în plantarea ierbii pe "Naţional Arena" se spală pe mâini de această poveste, iar primarul Capitalei, Sorin Oprescu, s-a dat la fund. După ce România s-a făcut de râs cu stadionul care ar trebui să găzduiască o finală a Ligii Europa, autorităţile încearcă să remedieze problema, ascunzând în continuare cine şi ce vină are în toată această poveste.
Gazonul a fost periclitat chiar înainte de a fi montat pe stadion, susţin surse din cadrul Municipalităţii. Acesta a fost adus în condiţii bune din Italia, fiind transportat în tiruri care aveau în interior o temperatură de 2 grade Celsius. Adică, în condiţii optime. Numai că, odată ajuns în România, gazonul a stat în maşini aproape opt zile înainte să fie montat. Specialiştii spun că acesta trebuia ţinută în rulouri maximum două zile.
"Când este lăsat rulouri în maşină, el stă îmbibat cu apă şi se strică, începe să miroasă. Maşinile au stat aproape şapte zile în faţa stadionului, acesta a fost un factor major de stres pentru iarbă. Când s-a montat iarba, deja erau porţiuni care erau galbene. Au tratat gazonul şi l-au stabilizat", au explicat surse din Primăria Capitalei.
"Tratarea gazonului costa câteva mii de euro"
În ceea ce priveşte lucrările de întreţinere a gazonului, inginerii specialişti în protecţia plantelor au explicat, pentru EVZ, că dacă acesta ar fi fost tratat corect, meciul România - Franţa s-ar fi desfăşurat în condiţii normale.
"Există substanţe care se aplică şi lucrări specifice care, dacă erau realizate, gazonul nu arăta aşa. Soluţiile costau până într-o mie de euro, iar lucrările câteva mii de euro", au explicat inginerii consultaţi de EVZ. În opinia acestora, dacă erau