Traficul aerian din România este concentrat în proporţie de 90% numai pe patru aeroporturi, deşi ţara dispune, în prezent, de 16 aeroporturi, a declarat vineri Aurelia Fulger, director general al Reliance Travel & Consulting SRL şi fost director de marketing al Tarom, care a participat la Forumul 'Romania's Airports Infrastructure'.
Evenimentul a reunit oficiali din industria aviaţiei, reprezentanţi ai mediului de business din domeniu a fost organizat de Medien Conferences, divizia de evenimente business a grupului Medien Holding, care editează şi cotidianul România Liberă.
Cine a strâns grosul traficului?
Cele patru aeroporturi sunt Bucureşti Otopeni, Bucureşti Băneasa, Timişoara şi Cluj, restul de 12 aeroporturi cumulând doar 10 la sută din traficul total de pasageri. 'O concentrare masivă a traficului aerian se înregistrează în jurul Capitalei şi în Vestul ţării. În celelalte zone din ţară, infrastructura aeroportuală existentă nu permite operarea de către aeronave de capacitate mare. De aceea, consider că este foarte important să se acţioneze în direcţia modernizării unor aeroporturi cum ar fi cel din Iaşi sau din Târgul Mureş, pentru a facilita pătrunderea unor companii care operează cu avioane de dimenisiuni mai mari', a declarat Aurelia Fulger.
Aceasta a menţionat, totodată, că în România activează 38 de companii aeriene, cele mai multe operând de pe aeroporturile Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Cluj Napoca.
Turismul bulgăresc a tras aviaţia în sus
Majoritatea zborurilor efectuate sunt reprezentate de cursele de linie, România înregistrând un număr redus de curse charter.
'În Bulgaria, de exemplu, numărul curselor Charter este foarte ridicat, în special datorită dezvoltării accentuate a turismului pe litoral. În ţara vecină, aeronavele aterizează în principal pe aeroporturile din Varna şi Burgas, unde traficul ae